PDA

View Full Version : går inteatt hitta den nödvändiga programvaran

tillfrippe
10-22-2005, 10:32 AM
:confused:
Hej jag behöver hjälp med min dator.

Jag har instalerat om windows XP pro på min dator och nu får jag inget ljud. Endast något blipljud vid något medelande då och då.

Jag har försökt att sätta mig in i hur jag får ljudet tillbaka och har på vägen lärt mig lite om ljudkort och var man hittar enhetshanteraren och dvs andra bra saker. Men jag har inte löst problemet.

Jag har i enhetshanteraren en rad gula frågetecken som radas upp ovan uppräkningen av datorenheterna. Vid ett av dessa står det ljudenhet för multimedia. Jag har gått in där och provat att avinstalera och det gör datorn, jag omstartar och datorn säger att den hittat ny programvara eller nåt. Jag klickar instalera för ljudenheten i den ruta som kommer upp men då säger datorn att programvaran saknas.

Ljudet fungerade innan formateringen och jag tror inte att jag någonsin använt en diskett för denna instalation, iallafall saknar jag en sån diskett nu. E d nån som vet hur den serut i såfall?

Ok, så vad göra? Vad betyder det att programvaran saknas? Att det går endast att instaleras med en diskett? Eller att jag är tvungen att köpa något dyrt? Eller att jag kan ladda ner något från nätet?

Kan ni hjälpa mig? Vore jätetacksam!

Min dator är en Inspiron 8600 från dell.

pam123
10-22-2005, 01:59 PM
tillfrippe,
your original post was mover here : http://forum.pcmech.com/showthread.php?t=143210
when I answered it.
By my oversight the move notice was not left in this forum.
Pam